Persoonlijk portfolio
Doorheen het jaar zal je een aantal creatieve opdrachten maken. Je houdt telkens een stand van zaken bij en je noteert en reflecteert over wat je hebt gedaan en geleerd. Dat alles hou je bij in een persoonlijk portfolio. Dat portfolio leg je op het einde van het schooljaar samen met de jaaropdracht aan je leerkracht voor.
Concreet
Bij elke opdracht probeer je onderstaande vragen zo concreet mogelijk te beantwoorden.
- Welke kunstdomeinen komen er aan bod in jouw opdrachten?
- Ben ik zelf tevreden over de uitwerking mijn creatieve opdracht? Waarom wel/niet?
- Heb ik goed gewerkt? Heb ik me niet te veel laten afleiden? Leg uit.
- Komt het thema van het trimester duidelijk aan bod? Zo nee, waarom niet? Zo ja, op welke manier?
- Is het een samenhangend en afgewerkt geheel? Zo nee, waarom niet? Zo ja, op welke manier?
- Ben ik mijn 'creatief ei' kwijtgeraakt? Waarom wel/ niet?
Na het maken van alle opdrachten reflecteer je over je afgelegde weg in het vak artistieke vorming.
Beantwoord onderstaande vragen.
- Welke opdrachten zijn een meerwaarde geweest? Leg uit.
- Over welke kunstdomeinen ben je het meeste te weten gekomen dit schooljaar? Leg uit.
- Wat zal je bijblijven aan het vervullen van deze opdrachten? Zijn er zaken en aspecten dat je wil meenemen naar de toekomst?
- Ben ik gegroeid als artiest doorheen het vak artistieke vorming? Leg uit.
- In welke mate vind ik het vak artistieke vorming zinvol? Leg uit.
Onthoud dat ook deze portfolio een creatieve opdracht op zich is.
Je zal niet enkel een score krijgen op het beantwoorden van deze vragen, maar ook op de uitwerking van jouw eigen portfolio.
Hou dus zeker de evaluatiecriteria van de jaaropdracht ook bij deze portfolio in het achterhoofd!
Succes!
Maak jouw eigen website met JouwWeb